Friday, February 18, 2011

3rd day of MPP campaign~

Perggh..... smalam ialah hari yang plg ceppattt skali aku balik dari campus, kol 3.30am kot....!!! Ni sumer disebabkan oleh upcoming election of MPP kat UTeM, dimane aku telibat dlm mender nih........
Aku merangkap pembuat poster/flyer, pencadang, agent, ape ta sume gelaran yang ader hari ni aku wat, hui3..... disamping rakan aku Ali Nabil dan Nur-Iman . Orang yang paling betuah yang kitorang support ni ialah Nurul Hafiza & Noor Syazwani, si fiza betanding utk Fac kitorang and wani ni betanding untuk uumum...... ^_^


Its All begins when aku da join satu kelab ni kat PPP (Pussat Persatuan Pelajar) kat Uni aku, yang dimane aku baru nk menggunakan facility2 yang ader kat uni aku ni, tak tau pun kelab ni ader, n best sbb bilik kelab ni dekat giler dgn bilik kerusi urut, yep thats rite, uni kitorang siap sediakan kursi urut brand Gintell lagi utk student diorang nk ilangkan stress or nk buang2 angin kus2 diorang kat sini, sape yang tak tau tak ar pakai mender ni, dan temasuklah aku yg tak sempat2 lagi nk pegi test...... adus....., and satu hari ni, nga2 aku lepak,
merangkap pencadang/jentera


Fiza ckp ar, "weh jd pencadang aku doe...." and aku ckp, errr..... per keje aku doe?...........
ala, ko support ar aku untuk jd MPP, bla bla bla bla........ "ok la......" then jd la pencadang beliau....... The nex day da kene g daftar, siap aku kene tunjuk muke spy takut2 calon2 ni nipu, adus.... baru nk ponteng the whole day kot on that day, da kene g fac..... kao cho wa.......~

Then come the designing of the poster, flyer n stuff.......  Aku pon wat la (hari ni kot),giler ar wat poster time2 aku takder camera, nasib baek ar enset ade camera, 3.2mpx pun boleh ar..... Pas da tangkap, Wat ar dalam bilik perbincangan, adus time2 ni ar idea kedekut2 nk kuar dari otak genius aku ni..... ades, but tetapi siap juga..... and the results are.......

quite good eh? he3....... undilah calon2 kat ats ni yer UTeM-ers~

tapi yang sedey tuh, aku da design penat2, sat g masuk mesen photocopy, pergh cam gune mesen gelek kot, time zaman skola dulu...... aduhai~ so lepas da design kene ar plak g print, then g hepa untuk sahkan, biler da sahkan, dpt ar cop cam kat gamb atas ni....... So keje aku kire da siap ar, since aku mainly incharge bahagian design2 flyer2 nih, hua3..... tinggal nk naikan poster2 jer..... and turn org bekerje skang ialah nabil & iman.....

perbincangan sedang berlaku~
iman: wei nabil, mane nk gantung poster ni...?
nabil: er kat leher ko la kot.......
iman:#%^#%@&#@
wani: ha ah nabil, gantong kat lehe ko la, sng skit~

calon2 nga rehearse speech diorang~

more perbincangan~


meanwhile somewhere in the same room.......ZZZZZZzzzzzzzzzzzzzz

later dlm kol 6.30 sume balik jap nak refresh n MAKAN, cause da lapa giler tak makan2....... biler aku balik jer aku nampak amer nga basuh periuk nasik......

aku: mer, ko nk masak ker wei?
amer: ha ah....ko nk makan gak ker...?
aku: NAK!!
amer: aku masak lebey skit ar.....
aku:tebaik ar amer......

lepas da mencekek baek pny, thanks to topek and amer, aku trus gerak amek fiza & iman, cos mlm tu nk berkempen kat murni plak...... ha2 cam biase ar klu kempen kat murni mmg haruk ar..... dengan cik fiza nyer bersuare ala2 'ella'.....  hui3.... then as soon as wani pun da abes berkempen, kitorang gerak trus ke PPP untuk nk siapkan pasang poster kat faculty sumer...... siap bawak reinforcement tu.......

kanan skali tukang pegang, mid tukang stapler, kiri skali tukang senyum.......
aku sajer tangkap ni, sbb bley nampak muker aku..... ha3

meanwhile kat PPP mcm sarang labah2 da dengan poster2~

ZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz


pas da siap staple poster tu kat tali rapia, aku dengan nabil g ar menggantong poster2 tu, naek moto dr PPP ke FKEKK kol 2 pagi kot, walawei........ tp biler sampai kat fac.............

doe mane nk gantong ni...?

umak ai......

nabil da pisang da.....

ah bedal la mane2 pown........
and so, abes la keje kitorang...... and its time to balek, tp sblm balik kite taruk ar calon2 ni kat McD dlu...... 

ni klu nga lapa mmg tebaek nak pulak klu org belanjer...... ho3



time kitorang bla dr UTeM......
end of day 3....... day 4 tido......the whole day....................................

6 comments:

  1. wa owg kuat blakang tabir ni haha gud job.....
    t dekat2 tahun akhir,mmg malas giler da,jgn kate blakang tabir,nk g undi pun serius xnk kuar bilik haha n mase ni la duit pt calon2 banyak abis nk rasuah pengundi hehe

    ReplyDelete
  2. ha2... time2 ni ar nk join, lgpun diorang classmate kot, tu ar sal, da last year, peduli pa semua ni, tak heran da eh.... sshhhh jgn ckp kuat, nanti yang len dengaq nanti..... ha3

    ReplyDelete
  3. baik aku jadi MPP.
    tapi aku tanak kempen

    ReplyDelete
  4. topek: dah tu klu hang tak nak campaign sape nk undi ko doe..... dak2 uma jer.....

    ReplyDelete
  5. Abang mail..abang mail...nak naik camry

    ReplyDelete